نوشته شده توسط : یکی از بچه های هیئت

 


 



:: بازدید از این مطلب : 404
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مهر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یکی از بچه های هیئت
حسد یکی از رذایل اخلاقی است که به معنای آرزوی زوال نعمت از غیر توسط انسان است.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله مجتبی تهرانی،به مناسبت دهه کرامت و ایام ولادت ثامن‌الائمه(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) آیت‌الله مجتبی تهرانی به شرح حدیثی از امام رضا(ع) با موضوع رذائل اخلاقی پرداخت که در ادامه می‌آید:

روی عن ابی الحسن الرضا «علیه‏السلام» قال:

«إِیَّاکُمْ وَالْحِرْصَ وَالْحَسَدَ فَإِنَّهُمَا أَهْلَکَا الْأُمَمَ السَّالِفَةَ وَإِیَّاکُمْ وَالْبُخْلَ فَإِنَّهَا عَاهَةٌ لَا تَکُونُ فِی حُرٍّ وَلَا مُؤْمِنٍ إِنَّهَا خِلَافُ الْإِیمَانِ.» (بحارالانوار ج75 ص346)

روایتی از امام هشتم(ع) منقول است که حضرت فرمودند: از دو رذیله اخلاقی بپرهیزید: اوّل؛ حرص و دوم؛ حسد!

«حرص» یعنی انسان،‌ چیزی از امور دنیایی‏ که مورد احتیاجش نیست را انباشته کند؛ به عبارت دیگر: زیاده طلبی در امور مادّی و مالی؛ «إِیاکُمْ وَ الْحِرْصَ وَ الْحَسَدَ».

«حسد» یعنی انسان آرزوی زوال نعمت از غیر کند و ناراحت باشد از این‏که خداوند به غیر نعمتی را عطا فرموده؛ حسد دو نوع است: گاهی آرزوی زوال نعمتی را از دیگری می‏کند در حالی‏که خودش از آن نعمت محروم است، یک وقت خودش هم نعمت را دارد، امّا نمی‏خواهد غیر آن‏را داشته باشد؛ این حالت بدترین نوع حسد است.

در ادامه حضرت می‏فرمایند: امّت‏های گذشته را این دو رذیله از بین بردند، «فَإِنَّهُمَا أَهْلَکَا الْأُمَمَ السَّالِفَةَ»، بعد می‏فرمایند : از رذیله بخل هم بپرهیزید! «وَإِیاکُمْ وَالْبُخْلَ».

بخل یعنی انسان آنچه از نظر عقلی و شرعی سزاوار است در جایی مصرف کند را ‌مصرف نکند. مثلاً: قدرت انفاق فی سبیل الله دارد، امّا انفاق نکند، حضرت تعبیر می‏فرمایند: «فَإِنَّهَا عَاهَةٌ»، بخیل آفت روحی دارد، «لَا تَکُونُ فِی حُرٍّ وَ لَا مُؤْمِنٍ إِنَّهَا خِلَافُ الْإِیمَانِ»، آزاده و مؤمن مبتلا به بخل نمی‏شوند و بخل با ایمان ناسازگار است.

حال چرا بخیل از مصرف در جایی که سزاوار است امتناع می‏کند؟ چون می‌ترسد جایش پر نشود. مؤمن چنین ترسی ندارد و می‏گوید: همان خدایی که نعمت را به من داده و گفته اینجا مصرف کن، جایش را پر می‏کند، چون مؤمن به خدا اعتقاد دارد، تمام نعمت‏ها را از ناحیه او می‏داند؛ آیا چنین فردی وقتی خدا به او می‏گوید: در این راه مصرف کن! امتناع می‏کند؟ پس بخیل ضعف در اعتقاد به خدا دارد.

در نتیجه امام هشتم علیه‌السلام سه رذیله حرص، حسد و بخل را مطرح فرمودند. این رذائل هم انسان را از انسانیت بیرون می‏کند و هم ضربه به ایمان او می‏زند.


 



:: بازدید از این مطلب : 449
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مهر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یکی از بچه های هیئت
 
به گزارش  تابناک، یک کارشناس ارشد مسائل بین الملل معتقد است کشورهای اسلامی باید به دنبال تهیه یک منشورجهانی الزام آور جهت احترام به ادیان و انبیاء الهی باشند.
صباح زنگنه، کارشناس مسائل بین الملل در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر تاکید کرد: کشورهای اسلامی باید به دنبال ضمانت اجرایی برای مصوبات و قوانینی باشند که بی احترامی به مقدسات ادیان را محکوم کرده و کشورها را ملزم به پیروی از قوانین می‌کند.

این استاد دانشگاه می افزاید: ملاحظه می کنید که این نوع اقدامات از سوی افرادی صورت می گیرد که به منشور وحقوق انسان ها توجه ندارند، پایه این کار ناشی ازآن است که اسلام به عنوان یک دین جهانی رو به رشد ظهوری فزاینده را درپی داشته است.

صباح زنگنه در این گفتگو سه راهکار برای مقابله با توهین به ادیان مطرح کرده است: تلاش برای منزوی کردن افراطیون در همه محافل فرهنگی و مذهبی، یافتن یک راه حل قانونی وحقوقی برای تهیه یک منشور جهانی الزام آور جهت احترام به ادیان، انبیاء الهی وشخصیت های مورد احترام ملت ها، اقدامات حقوقی ازقبیل شکایات وپیگیری چنین اهانت هایی در محافل حقوقی وبین المللی ..

 


:: بازدید از این مطلب : 410
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مهر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یکی از بچه های هیئت
مسئولان سعودی به حجاج در خصوص نوعی ویروس نادر و کشنده هشدار دادند.
به گزارش جهان به نقل از العالم، در پی گزارش 3 مورد ابتلای افراد به ویروسی نادر به نام "کرونا" که موجب نوعی آنفلوانزای خطرناک می شود، وزارت بهداشت سعودی به حجاج هشدار داد، برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس به توصیه های بهداشتی عمل کنند.

در بیانیه وزارت بهداشت سعودی آمده است، با تغییر وضعیت آب و هوا و نزدیک شدن زمان حج و عمره، ابتلای 3 نفر به نوعی نادر از ویروس "کرونا" شناسایی شده است، که 2 نفر از آنها بر اثر بیماری جان سپردند.

با این حال وزارت کشور سعودی برای اطمینان خاطر به شهروندان تأکید کرد این نوع ویروس شناخته شده است و افراد مبتلا با گذراندن دوره درمانی ساده بهبود می یابند؛ ولی البته نوع نادر این ویروس موجب ایجاد خلل در دستگاه تنفسی و کلیه ها و در نهایت مرگ بیماران و به ویژه بزرگسالان و بیماران قلبی می شود.


 



:: بازدید از این مطلب : 351
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مهر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یکی از بچه های هیئت
یک زن 92 ساله بلژیکی که رفتار و منش یک خانواده مسلمان وی را جذب کرده بود، به اسلام گروید و مسن‌ترین تازه‌مسلمان جهان لقب گرفت.
 

 

به گزارش   فارس ، بر اساس گزارش رسانه‌های بلژیکی، «جورجیت لیپاول» که 92 سال دارد و در شهر «بیراخم» بلژیک زندگی می ‌کند پیرترین فردی است که به دین اسلام گرویده است.
 
دلیل اصلی گرویدن این پیرزن بلژیکی، رفتار و منش خانواده مسلمانی است که با وجود آنکه خانواده این پیرزن وی را به خانه سالمندان سپرده بودند اما او را به حضور پذیرفته و مدت‌ها از وی مراقبت کردند.
 
این خانواده مسلمان مغربی اعلام کردند به این دلیل از وی مراقبت و نگهداری کرده‌اند چون خداوند دعای افراد سالمند را مستجاب می‌کند.
 
جورجیت پس از آن که به اسلام گروید،پوششی اسلامی برای خود انتخاب و از دست دادن با مردان نامحرم نیز خودداری کرد.
 
فرزندان جورجیت لیپاول از 40 سال پیش تصمیم گرفته بودند وی را به خانه سالمندان ببرند اما همسایه مسلمان آنها مانع از این اقدام شد و از آنها خواست تا اجازه دهند این زن سالمند با آنها زندگی کند.
 
جورجیت می‌گوید در مدت زندگی با این خانواده مسلمان، جذب اسلام شده و دیدن نماز جماعتی که خانواده برپا می‌کنند و اهمیتی که آنها برای زندگی خانوادگی خود قائل هستند برایش بسیار جالب بوده و این زندگی و رفتار بر خلاف شیوه زندگی خانواده‌اش که بنا به تعبیر جرجیت «کاملا سرد» بوده، است.
 
جورجیت لیپاول در سفری که سال گذشته به مغرب داشته، تمام ماه رمضان را روزه گرفته که اولین تجربه روحی واقعی وی بوده است. وی پس از آن به مسجدی در بروکسل رفت و اسم «نور» را برای خود برگزید و به عنوان پیرترین فردی شناخته شد که به اسلام گرویده است


:: بازدید از این مطلب : 366
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مهر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یکی از بچه های هیئت
حضرت آیت الله نوری همدانی تاکید کردند: اخذ دیرکرد توسط بانک هارباو حرام است وباید تدابیر دیگری مثل گرفتن رهن یا ضامن به جای دیرکرد اندیشیده شود تا مردم دچار گناه بزرگ ربا نشوند.

 

به گزارش خبرگزاری حوزه این مرجع تقلید ظهرامروز در دیدار مدیرعامل و جمعی ازمسئولان بانک ملی ایران که درقم برگزارشد به تشریح ویژگی های نظام اقتصادی اسلام واهمیت کاروتلاش درآن پرداختند.

ایشان به ضرورت کسب وکار دراسلام اشاره کردند و گفتند:یکی از آموزه های دین مبین اسلام مسئله اقتصاد است که اسلام انسان هارا از فقر وفلاکت برحذر می دارد.

این مرجع تقلید در ادامه با رد شایعاتی مبنی براین که اسلام زندگی با فقر را می پسندد تاکید کردند:فقر ذاتا جزء برنامه های اسلام نیست و اگر برنامه های اسلام به طور کامل پیاده شود فقر کاملا برطرف می شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی کار وتلاش را از دستورات دین اسلام برای فقرزدایی برشمردند و تصریح کردند:

یکی از آموزه های الهی برای ازبین رفتن مشکلات مادی وایجاد توسعه ورفاه این است که انسان ها همه اهل کار و کوشش باشند ودر تامین روزی حلال از ضعف وسستی به دور باشند.

ایشان در ادامه تاکید کردند: ائمه معصومین (ع) از سستی وکسالت به خدا پناه می بردند و انسان بی کار وتنبل را دوست نداشتند.

این مرجع تقلید به مشکل بزرگ جوامع غرب اشاره کرد و تصریح کردند:امروز مشکل کشور های غربی به خصوص آمریکا این است که مردم در آنجا در فقرو مشکلات هستند اما دولتمردان وسردمداران در این کشورها به دنبال ثروت اندوزی و رفاه خود می باشند.

*طاغوت های سه گانه در قرآن

معظم له در ادامه به انواع طاغوت در قرآن اشاره کردند و گفتند:در قرآن مجید خداوند متعال از سه نوع طاغوت نام می برد واز همگان می خواهد با آنان مبارزه کنند که از آن جمله طاغوت سیاسی :طاغوت اقتصادی و طاغوت فرهنگی است که سلاطین کارهای خودرا توجیه می کردند.

*مسئولان جلوی افزایش بی رویه قیمت ها را بگیرند

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه به ضرورت بانکداری اسلامی اشاره کرده و افزودند:باید طوری  باشد که در جامعه افراد دلسوز ومتعهد کار وتلاش نمایند وباتدبیر مشکل فقر را از جامعه اسلامی برطرف نمایند.

ایشان افزودند: در سیستم بانکداری کشور نباید ربا باشد و همه باید تلاش کنند که ربا از بین برود.

معظم له درادامه به تفاوت اساسی ربا ومضاربه پرداخته و گفتند:در مضاربه اسلام می خواهد اصالت با کار باشد اما در ربا اصالت با پول است.

این مرجع تقلید در پایان با اشاره به اخذ دیر کرداقساط وام توسط بانک هاتاکید کردند:اخذ دیرکرد توسط بانک ها حرام است و باید تدابیر دیگری مثل گرفتن رهن یا ضامن به جای دیر کرد اندیشیده شود تا مردم دچار گناه بزرگ ربا نشوند.


 



:: بازدید از این مطلب : 358
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مهر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یکی از بچه های هیئت

 

 

 

عباس لاجوردی – مستندساز ایرانی – در مستند خود با «وستر گارد» کاریکاتوریست دانمارکی و «تری جونز» کشیش دیوانه آمریکایی گفت‌وگو کرده است.

به گزارش عدالت پرس، فیلم مستند «کدام آزادی» با موضوع آزادی و تضاد آن در کشورهایی که ادعای آزادی دارند به کارگردانی «عباس لاجوردی» -مستندساز ایرانی - ساخته شده است.

تصویربرداری در سال گذشته و حدود ۱۰ ماه در کشورهای مختلف از جمله آمریکا، دانمارک و فرانسه انجام شد. در این فیلم کارگردان با «وستر گارد» کاریکاتوریست دانمارکی که به ساحت پیامبر اعظم در آثارش توهین کرده است همچنین «تری جونز» کشیش دیوانه مسیحی که قرآن‌ را به آتش کشید، مصاحبه کرده است‌. او با توجه به حلقه امنیتی که برای این افراد از سوی صهیونیست ایجاد شده بود، توانست با آن‌ها مصاحبه کند.

خواندن این گفت‌و‌گوی با عباس لاجوردی خالی از لطف نیست:

 

* چه زمانی طرح ساخت این فیلم به ذهن شما رسید و چگونه ساخته شد؟

اوایل سال گذشته طرح ساخت فیلم را ارائه دادم‌ و با آقای شمقدری مطرح کردیم. ایشان تاکید داشتند بحث آزادی و تضادی که در دنیا وجود دارد در این مستند مطرح شود. خواست خدا بود که‌ کار به ما محول شد. در این فیلم سعی کردیم با استفاده از تصاویر و گفت‌و‌گو‌ها، مستندی کاملا روایی و صرف بسازیم. در دنیا اسم آزادی هست و از آن ‌صحبت می‌شود اما مساوات وجود ندارد. هرچه که به منافع‌شان لطمه نزد، از آن استفاده می‌کنند.

فیلم با نگاه به مخاطب خارجی ساخته شد؛ البته برای بیننده ایرانی هم قابل استفاده و مناسب است‌. زبان فیلم انگلیسی است، زیرنویس است و دوبله نشده است؛ زیرا ما ایرانی‌ها را به ترجمه نادرست متهم کردند. گاها ممکن است بر اثر اشتباه این اتفاق افتاده باشد اما ما برای اینکه نشان دهیم مستند صرف است و هیچ چیزی اضافه یا کم نشده است، فیلم زبان اصلی است و تنها زیرنویس می‌شود.

 

* از روند تولید کار بفرمایید.

ما ابتدا هماهنگ کردیم تا با کاریکاتوریست دانمارکی «وستر گارد» ملعون گفت‌و‌گو کنیم‌. این کار خیلی سختی بود، پیچیدگی امنیتی وجود داشت اما به فضل خداوند هیچ چیز دیگری را نمی‌توانیم عنوان کنیم. ایشان در شرایط امنیتی بسیار بالایی زندگی می‌کنند؛‌ بادی گاردهای اسرائیلی و دانمارکی دارد و منزلش کاملا محافظت شده است. ما اجازه نداشتیم داخل حیاط فیلم بگیریم‌، شدیدترین تدابیر امنیتی را فراهم کرده بودند. ما در منزل فیلم گرفتیم و سر میز صبحانه کار را گرفتیم.

 



:: بازدید از این مطلب : 370
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مهر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یکی از بچه های هیئت
از جمله رویدادهای مهمی که در تاریخ ایران از جایگاه والایی برخوردار است، سفر امام رضا(ع) به ایران و استقرار ایشان در مرکز خلافت، یعنی مرو(خراسان) در جایگاه ولایتعهدی است. هر چند این سفر با اصرارهای مأمون، خلیفه وقت عباسی، صورت پذیرفت؛ اما در عمل دارای آثار و پیامدهای درخشانی است.

به گزارش مشرق، حضرت على بن موسى، ملقب به رضا، در سال 148 هجرى قمرى 11 ذیقعده در مدینه به دنیا آمد. پدر آن حضرت امام موسى بن جعفر و مادرش بانویى بزرگوار به نام «نجمه» بود. که او را سمانه و تُکْتَمْ و طاهره نیز می گفتند. بعد از شهادت امام کاظم(ع)، آن حضرت در 35 سالگى عهده دار مسئولیت امامت و حفظ مبانى اسلامى و رهبرى شیعیان شد.

مدت امامت امام هشتم حدود 20 سال بود که می توان آن را به سه بخش جداگانه تقسیم کرد: 10 سال اول امامت آن حضرت که همزمان با دوره زمامدارى هارون بود. 5 سال بعد از آن که مقارن با خلافت امین، فرزند هارون بود. 5 سال آخر امامت آن بزرگوار که مصادف با خلافت مأمون و تسلط او بر قلمرو اسلامى آن روز بود.

امام رضا(ع) در هر یک از این سه دوره، به مقتضاى مسئولیت خطیر امامت، با اوضاع و احوال پیچیده خلافت آن روز که به نام اسلام بر مردم حکومت می شد و با وجود نابسامانى هاى زیادى که از جهات مختلف در زندگى اجتماعى مردم وجود داشت، وظایف متناسب خود را در راه خدمت به اسلام انجام می داد.

سفر امام رضا(ع) به ایران

مأمون که در زمان پدرش از طرف وى والى خراسان بود، بعد از درافتادن با برادرش امین و کشتن او، مرکز خلافت را از بغداد به مرو منتقل کرد.  پس از استقرار حکومت، دو چیز او را واداشت که از امام على بن موسى الرضا(ع)دعوتى مصرانه به عمل آورد تا حضرت را به زور و اکراه هم که شده به مقر حاکمیت خود بکشاند:1ـ خالى بودن دستگاه حکومتى از وجود یک رکن مهم علمى و معنوى،2ـ جلوگیرى از نفوذ چشمگیر مردم آگاه، به ویژه طرفداران آل على(ع).

 



:: بازدید از این مطلب : 360
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مهر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یکی از بچه های هیئت
یک پایگاه خبری مصری به واکاوی علل مواضع ذلت بار مقامات سعودی در برابر آمریکایی‌ها و عدم موضع گیری آنها در قبال فیلم موهن پرداخته است.

به گزارش فارس، پایگاه خبری مصراوی در مقاله‌ای به بررسی موضع منفعلانه عربستان در خصوص اهانت به نبی مکرم اسلام پرداخته و می‌نویسد: عربستان سعودی در 28 آوریل سال جاری سفیر خود، احمد عبد العزیز قطان را از قاهره فراخواند.

 

دلیل این امر این بود که مصری‌ها در اعتراض به بازداشت «احمد الجیزاوی» یکی از وکلای این کشور در فرودگاه جده در مقابل سفارت عربستان در قاهره تجمع کردند. رژیم عربستان تجمع کنندگان را متهم کرده بود که به شخص عبدالله بن عبد العزیز آل سعود اهانت کرده‌اند.

سعودی‌ها با این پیام شدیداللحن از مصر خواستند به منظور حفظ روابط بین دو کشور مانع از اهانت به شاه کشورشان شوند. این موضع عربستان ممکن است چنین به ذهن متبادر کند که سیاست خارجه این کشور مقتدر بوده و می تواند با احضار سفیرش از شرافت و شوکت مردم و پادشاه خود در برابر دیگران هرچند یک کشور عربی دوست دفاع کند.

دیپلماسی مستأصل عربستان

اتخاذ چنین موضعی در شرایطی صورت می‌گیرد که مقامات و مردم این کشور با وجود آنکه پرچم سبزشان نام حضرت محمد رسول الله (ص) را بر خود حمل می کند، در برابر فیلم اهانت به ایشان موضع منفعلانه‌ای داشته‌اند. عجیب تر آنکه شش روز بعد از این اتفاق، سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان در تماس تلفنی با هیلاری کلینتون، همتای آمریکایی خود به اندک محکومیتی اکتفا کرده و بیشتر در خصوص عکس‌العمل شدید مسلمانان و توبیخ اقدامات خشونت طلبانه‌ای که در حق هیئت های سیاسی این کشور در بلاد اسلامی صورت گرفته با وی صحبت کرده است.



:: بازدید از این مطلب : 359
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مهر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یکی از بچه های هیئت

 

به گزاش موعود  قدیمی ترین تصویر منسوب به حضرت عیسی مسیح علیه السلام و بازآرایی آن

 

 


 



:: بازدید از این مطلب : 397
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مهر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یکی از بچه های هیئت
به گزارش ایسنا ،"ديويد مونتگومري" سرپرست تيم تحقيقاتي دانشگاه واشنگتن نتايج تحقيقات خود را در كتابي تحت عنوان "سنگ‌ها دروغ نمي گويند" منتشر كرده است.

در اين كتاب نشانه‌هاي زمين‌شناسي مانند بالا آمدن پارك ملي گراند كانيون مطرح شده است كه بر اساس آن، وقوع يك سيل عظيم ناگهاني در چندين هزار سال قبل باعث ايجاد لايه‌هاي ضخيم سنگ‌هاي فرسايشي شده است.

همچنين تحقيقات ميداني اين محقق در تبت گوياي شواهد روشني از يك فاجعه زمين شناسي است.
به ادعاي اين محقق مي‌توان رد سيل عظيم و توفان نوح را در يك حادثه تاريخي واقعي در جايي نزديك به خاور نزديك جست‌وجو كرد.


 



:: بازدید از این مطلب : 347
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مهر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یکی از بچه های هیئت

خبرگزاری فارس:در حالی‌که در اوج بی حسی قرار داشتم هم‌چنان در حالت نشسته بر روی زمین باقی ماندم و به نبردی که طی کردم فکر کردم... خجالت کشیدم که چرا برای انجام یک نماز تا پایان آن این‌قدر با خودم جنگیدم.

خبرگزاری فارس: داستان اولین نماز دکتر جفری لانگ ؛

روزی که مسلمان شدم امام مسجد کتابچه‌ای درباره‌ی چگونگی ادای نماز به من داد.ولی چیزی که برایم عجیب بود، نگرانی دانشجوهای مسلمانی بود که همراه من بودند. همه به شدت اصرار می‌کردندکه: راحت باش! به خودت فشار نیار! بهتره فعلا آرام آرام پیش بری.

پیش خودم گفتم: آیا نماز این‌قدر سخت است؟ولی من نصیحت دانشجوها را فراموش کردم و تصمیم گرفتم نمازهای پنج‌گانه را به زودی شروع کنم.آن شب مدت زیادی را در اتاق خودم بر روی صندلی نشسته بودم و زیر نور کم اتاق حرکت‌های نماز را با خودم مرور می‌کردم و توی ذهنم تکرار می‌کردم. همین‌طور آیات قرآنی که باید می‌خواندم و هم‌چنین دعاها و اذکار واجب نماز را.



:: بازدید از این مطلب : 417
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مهر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یکی از بچه های هیئت



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1193
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یکی از بچه های هیئت
 
 
تهیه کننده فیلم موهن به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) در پی فراگیر شدن موج خشم و نفرت از اقدام وقیحانه اش در جهان و وحشت از عواقب آن اعلام کرد: من به خانه محاصره شده ام باز نمی گردم و در یک مکان سری مخفی خواهم شد.
مهر به نقل از آسوشیتدپرس نوشت: "سام باسیل" تهیه کننده 55 ساله فیلم موهن به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام(ص) پس از بازجویی از سوی پلیس آمریکا اعلام کرد: من به خانه محاصره شده ام باز نمی گردم.

وی افزود: ترجیح می دهم به جای بازگشت به خانه ام در یک مکان سری مخفی شوم.

خاطرنشان می شود نیکولا  روز گذشته از سوی پلس فدرال آمریکا در ایالت کالیفرنیا (محل زندگی اش) مورد بازجویی قرار گرفت و پس از آن به یک مکان نامعلوم منتقل شد.

گفته می شود وی در سال 1997 به علت مصرف مواد مخدر یکسال حبس کشیده است.

از سوی دیگر، خبرگزاری فرانسه در گزارشی اعلام کرد: فیلم موهن به اسلام از سوی یک گروه مسیحی موسوم به مدیا فور کرایست (Media for Christ) تهیه شده و "الن رابرتس" تهیه کننده 65 ساله آن پیش از این کارگردان فیلمهای غیر اخلاقی و بعضا اکشن بوده است.

خاطرنشان می شود در پی تهیه فیلم موهن به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام(ص) اکثر کشورهای جهان به ویژه پایتختهای اسلامی صحنه نمایش انزجار شدید مردم از آمریکا شده است.


 



:: بازدید از این مطلب : 395
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهريور 1391 | نظرات ()